Paul Weller Children Win Damages From The Mail Online

Rock star Paul Weller has won £10,000 for his children after their pictures were "plastered" on the Mail Online.

The High Court in London ordered Associated Newspapers to pay the damages after Weller complained.

Seven paparazzi photos were published in October 2012 under the headline "A family day out: Paul Weller takes wife Hannah and his twin sons out for a spot of shopping in the hot LA sun".

The couple said the shots were "plainly voyeuristic".

They sued Associated Newspapers, which publishes the Daily Mail, the Mail on Sunday and Metro, for misuse of private information on behalf of their daughter Dylan, who was 16 when the pictures appeared online, and twin sons John-Paul and Bowie, who were 10 months old.

The one-time frontman of The Jam and the Style Council was not at London's High Court to hear the ruling by Mr Justice Dingemans.

A paparazzo had followed the family on a shopping trip in Santa Monica, California, and took photographs without their consent despite being asked to stop.


© 2019 Asian Mirror (pvt) Ltd